4.4.2013 11:00 - 5.4.2013 15:30

VIESTINTÄSUUNNITELMAN RAKENTAMINEN JA MEDIASUHTEET
– Mikä synnyttää ilmiön?

Aika: 4.-5.4.2013
Paikka: Jyväskylän kaupunginteatteri (Vapaudenkatu 36, Jyväskylä)
Ilmoittautumiset 28.3.2013 asti: https://elomake3.uta.fi/lomakkeet/8994/lomake.html

Koulutuksessa tarkastellaan viestintää osana taiteellista prosessia ja pohditaan, mikä saa katsojan syttymään esitykselle niin, että hän ostaa lipun ja saa kaveritkin mukaan? Mikä tekee esityksestä yleisen puheenaiheen, ilmiön, joka leviää erilaisten viestintäverkostojen kautta laajalle yleisölle?

Ensimmäisenä päivänä keskitytään visuaaliseen materiaaliin. Osallistujat saavat palautetta oman markkinointimateriaalin pohjalta sekä eväitä uudistumiseen. Toisena päivänä opitaan hyödyntämään sosiaalisia mediaverkostoja tavoitteellisesti.

TO 4.4 VAIKUTTAVA TEATTERIKUVA
11.00 – 11.15 Tervetuloa! Teatterinjohtaja Kari Arffman (Jyväskylän Kt)
11.15 – 12.00 Shrek -ilmiön lokalisointi. Markkinointipäällikkö Jouni Huhtaniemi ja graafikko Marjo Vihavainen (Jyväskylän Kt)
12.00 – 13.00 Teatterin mainoskuva – valokuvaajan näkökulmia. Valokuvaaja Harri Hinkka
13.00 – 14.00 Lounas
14.00 – 16.45 Vaikuttava teatterikuva ja kuinka se tehdään? Alustus, esimerkkejä sekä ryhmätyöskentelyä. Yliopisto-opettaja, valokuvaaja Laura Vuoma (TaY)

Harri Hinkka on palkittu valokuvaaja, joka tunnetaan erityisesti yhtyeiden ja artistien kuvaajana, mutta hän on tehnyt paljon myös teattereiden mainoskuvia.
Laura Vuoma on Tampereen yliopiston Kuvajournalismin linjan opettaja, freelancer-valokuvaaja ja kuvatoimittaja.

PE 5.4 SOME VOI SYNNYTTÄÄ ILMIÖN
9.00 – 15.30 Sosiaalinen media on Tekijöiden – Millä eväillä organisaation tavoitteellinen toiminta onnistuu somessa? Sosiaalisen median asiantuntija Hanna Takala (Zento Oy)

Zento Oy on verkkoläsnäolon asiantuntijayritys, jonka asiakkaita ovat mm. Yleisradio, Helsingin kaupunki, Tampereen kaupunki, Aalto-yliopisto ja Palace Kämp.

Ennakkotehtävät:
1. Mieti oman organisaatiosi viestintä- ja markkinointistrategioiden kautta seuraavia asioita:
- keitä sosiaalisella medialla on tarkoitus tavoitella
- mitä toimintaa näiltä kohderyhmiltä odotetaan
2. Ota koulutukseen mukaasi oman teatterisi markkinointimateriaalia ja/tai mainoskuvia. Materiaaleja käsitellään ensimmäisen päivän ryhmätöissä. (Huom! Koulutustilassa ei toimi langaton verkko.)

Koulutus on maksuton.
Koulutukseen osallistujille on varattu majoituskiintiöt Hotelli Miltonista ja Cumulus Jyväskylästä koodilla "TEKIJÄ". Majoitushintaan sisältyy buffet-aamiainen ja asiakassauna. Varauksia voi tehdä 15.3 asti. Osallistujat maksavat majoituksensa itse.
Hotelli Milton
Hannikaisenkatu 29, 40100 Jyväskylä
Puh. (014) 3377 900
info@hotellimilton.com
80,00 EUR / vrk / 1hh
110,00 EUR /vrk / 2hh

Cumulus Jyväskylä
Väinönkatu 3, 40100 Jyväskylä
Puh. (014) 653211
jyvaskyla.cumulus@restel.fi
80,00 EUR / vrk / 1hh standard
95,00 EUR / vrk / 2hh standard

Jyväskylän Kaupunginteatterissa to 4.4:

Susi Sisällä klo 19.00 Suurella näyttämöllä (teatterialan lippu 5€)
http://www.jyvaskyla.fi/kaupunginteatteri/naytelmat/ohjelmisto/susisisalla

Pudonneet (Koko Teatteri) klo 19.00 Pienellä näyttämöllä (liput 22€)
http://www.jyvaskyla.fi/kaupunginteatteri/naytelmat/ohjelmisto/pudonneet

Lippumyymälä: 014 266 0110 / mainitse TEKIJÄ varauksen yhteydessä
Osallistujat maksavat mahdolliset teatterilippunsa itse.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:
Noora Honkanen
projektiassistentti
TEKIJÄ – Teattereiden kiertuejärjestelmä – Turnénätverk för Teater – hanke
+358 50 4136 859
noora.honkanen@uta.fi

Kotisivu: http://www.tekija.info

Kategoria:
Koulutus
Kohderyhmä:
Yrittäjät ja ammatinharjoittajat
Sijainti:
Jyväskylän Kaupunginteatteri, Vapaudenkatu 36
Jyväskylä