IDGA haluaa lisää naisia pelialalle. Siksi se perusti oman mentorointiohjelman pelialasta kiinnostuneille naisille.
IGDA perusti Pelialan mentorointiohjelman naisille. Mentorointiohjelman tavoite on selvä: se haluaa innostaa enemmän naisia työskentelemään pelialalla ja perustamaan pelialan yrityksiä. Peliteollisuus ei enää ole sama, mitä se oli kymmenen vuotta sitten. Pelialalla on ollut haastavia paikkoja hallinnan, suunnittelun, grafiikan, ohjelmoinnin ja äänisuunnittelun eksperteille. Lisäksi pelialalle tarvitaan enenevässä määrin peliekonomian ymmärtäjiä, kulttuurintuntijoita, markkinointi- ja viestintäammattilaisia sekä myyntitykkejä, jotta suomalainen peliteollisuus kasvaa ja kukoistaa entisestään. Uudet ideat ja näkökulmat ovat myös enemmän kuin toivottuja!
Pelikategorioiden ja lajityyppien määrä kattaa koko ihmisen elämänskaalan.
Erilaisia pelejä pelataan mobiililaitteilla matkalla, haukkapalarentoutumisena Facebookissa työpäivän keskellä, sosiaalisena ajanvietteenä ja harrastuksena. Gamification eli pelillistäminen on yksi tapa laajentaa pelimekaniikkojen hyödyntämistä pelien ulkopuolelle, jolloin vain taivas on rajana.
Suomen peliteollisuus tarvitsee lisää monipuolista tietotaitoa.
Mentoriryhmä haluaa auttaa sinua ymmärtämään kuinka mielenkiintoinen ja haastava toimiala pelit on ja miten paljon tällä globaalilla toimialalla on kasvupotentiaalia.
Mentoriohjelma on suomalaisten pelialan yritysten yhteistyön tulos.
Mentoreina toimivat:
Elina Arponen, CEO Tribe Studios
Heini Kaihu, SVP Habbo Product Sulake
Sonja Kangas, SPM Digital Chocolate
Arja Martikainen, HR Director Digital Chocolate
Mari Mäntylä, Lead Designer Digital Chocolate
Tiina Zilliacus, CEO Gajatri Studios
Lisätietoja: sonja.kangas (at) igda.fi