Anna Kari • Torstai 1.3.2012 12:57

Suomen johtavin maitotalo Valio Oy julkisti lokakuussa 2011 suomalaisten huippumuotoilijoiden suunnittelemat designmaitotölkit. Työt ovat kunnianosoitus suomalaisilla perhetiloilla tuotetulle suomalaiselle maidolle.

Suunnittelijat poseeraasivat jättimäisten designtölkkien kanssa lehdistötilaisuudessa.  
 

Designmaitotölkkien takana on joukko suomalaisia huippumuotoilijoita: kalustemuotoilija Eero Aarnio, kuvittaja Tuomas Erikoinen, kuvittaja Klaus Haapaniemi, muotoilija Kristiina Lassus, arkkitehti Jenni Reuter, vaatesuunnittelija ja elokuvantekijä Paola Suhonen, keraamikko Oiva Toikka sekä vaatesuunnittelija Tiia Vanhatapio. Jokaisen suomalaisen ulottuvilla olevat todelliset arjen designtuotteet ilahduttavat kuluttajia perus- ja luomumaitotölkeissä huhtikuun 2012 loppuun asti.

Tammikuussa 2012 Valio toteutti kampanjaan liittyen muotoilijoiden uniikkitöiden designhuutokaupan, jonka tuotto luovutettiin lyhentämättömänä SOS-Lapsikylä ry:n korttelikotien toimintaan Tampereen Vuorekselle.

Kampanjaan kaivattiin mukaan muotoilualan markkinointiviestinnän asiantuntijaa. Yhteistyössä Valion kanssa kulttuurialan konsultointiyritys Pink Eminence kirjoitti kampanjan tekstejä muotoilun näkökulmasta, vastasi kampanjan näkyvyydestä kulttuuri- ja muotoilualojen mediassa ja blogeissa sekä tuotti kampanjan lehdistötilaisuuden Galleria Kalhama & Piipon tiloihin. Alan trendien ja sanaston tuntemuksen ohella Pink Eminencen osaamista hyödynnettiin erityisesti muotoilusta kirjoittavien blogien kartoittamisessa ja erilaisen paikan löytämisessä juhlavalle lehdistötilaisuudelle.

Valio haluaa käyttää luovien alojen erityisosaamista: yhteistyössä Pink Eminencen ja mainostoimisto Dynamon kanssa Valio onnistui luomaan uskottavan kampanjan myös muotoiluun intohimoisesti suhtautuvien kuluttajien silmissä.  

www.valio.fi/maito

www.pinkeminence.fi

« takaisin