Äänibrändäystä tutkivassa Brand X -hankkeessa tehdään selvitys siitä, millainen äänibrändäys toisi Etelä-Pohjanmaan alueen ja yritysten omaleimaisuuden esille.
Äänibrändäyksestä kiinnostuneet yritykset, toimialat ja toimijat alueella kartoitetaan ja hanke jalkautetaan tapaamaan yrittäjiä. Keskusteluissa selvitetään yritysten, toimialojen ja toimijoiden tarpeet ja kiinnostus äänibrändäykseen.
Huolimatta siitä, että musiikkia on jo pitkään laajasti hyödynnetty markkinoinnissa, sen roolia brändin rakentamisessa ei ole juurikaan tutkittu. Hanke antaa myös perustietoa aiheesta kiinnostuneille yrittäjille tai toimijoille: musiikin ja äänen hyödyntämistä brändin rakentamisessa.
Hankkeen toteuttaa Taideyliopiston Sibelius-Akatemia Seinäjoen yliopistokeskuksen tuella.
Lisätietoja hankkeesta julkaistaan kevään ja syksyn mittaan mm. Sibelius-Akatemian Seinäjoen yksikön sivuilla ja Luovan Suomen sivuilla.