Pohjoisen ulottuvuuden kulttuurikumppanuusohjelma (Northern Dimension Partnership on Culture) on julkaissut ohjekirjan kulttuuri- ja luovien alojen hankkeiden viestintään. NDPC:n julkaisu tarjoaa käytännöllisiä neuvoja oman hankkeen brändäykseen, tarinankerrontaan sekä viestien välittämiseen ja median muutoksessa mukana pysymiseen.
Kulttuuri- ja luovien alojen hankkeista viestiminen ei usein ole helppoa. Monet hankkeet ovat hyvinkin moniulotteisia ja niillä on usein yltäkylläisesti tarinoita kerrottavanaan. Toisaalta kulttuuri- ja luovien alojen hankkeet ovat usein yhteiskunnallisen kehityksen katalysaattoreita ja niillä onkin merkittävää viestintäpotentiaalia. Kuten julkaisu osoittaa, selkeä ja tehokas viestintä arvoista, ideoista ja tavoitteista hankkeen takana on oleellista tuon potentiaalin lunastamiseksi.
Tunnetun tanskalaisen viestintätoimiston Have Kommunikationin tekemä selvitys perustuu useiden vuosien työskentelyyn kulttuuri- ja luovien alojen parissa sekä Pohjoisen ulottuvuuden kulttuurikumppanuusohjelman tukemien kulttuuri- ja luovien alojen hankkeiden tarkasteluun.
Tutustu julkaisuun täällä.