Tiistai 1.9.2009 15:36

Dimeken koulutustyöpajoissa kehitetään vuorovaikutteisen median käsikirjoittamista ja valmennetaan monimedialliseen sisällöntuotantoon ja monikanavajakeluun. Dimekessä on tarjolla myös tuotekehitysrahaa.

Tarina tehoaa – Story has effect. Dimeke on työkalu yrityksille, joilla on tavoitteena kehittää tarinoista tuotteita tai tunnistaa ja löytää kerronnallisia menetelmiä yrityksen ja sen tuotteiden esittelyyn.

Kohderyhmänä ovat yritykset, jotka kehittävät pelituotantoja, verkkopalveluita, sosiaalista mediaa sekä muita audiovisuaalisia tuotantoja. Haku työpajoihin päättyy 5.10.2009. Koulutustyöpajat käynnistyvät marraskuussa.

Kehittämistyötä toteutetaan viiden korkeakoulun yhteistyönä, osaamista kierrätetään koulutus- ja tuotekehitystyöpajoissa Oulussa, Tampereella ja Helsingissä. Toteuttajat ovat Oulun yliopiston koulutus- ja tutkimuspalvelut, Metropolia Ammattikorkeakoulu, Taideteollisen korkeakoulun Medialaboratorion Crucible Studio, Oulun seudun ammattikorkeakoulu ja Tampereen ammattikorkeakoulu.

Rahaa tuotekehitykseen – Kilpailun julkistus MindTrekissä


Dimeke järjestää kilpailutuksen digitaalisen median yrityksille Suomen Punaisen Ristin ja Pelastakaa Lapset ry:n tuoteideoiden toteuttamisesta. Kutakin kehitettävää tuotetta kohti on 10 000–20 000 euroa. Kilpailutus julkistetaan 30.9. MindTrekin työpajassa Luova tila – Creative Space -osuudessa Story is Space, jossa järjestöjen edustajat kertovat kilpailun sisällöistä ja tavoitteista.

Työpaja järjestetään yhteistyössä Teknologiakeskus Hermian kanssa ja sen teemoina ovat tilojen ja toimintaympäristöjen vaikutus luovien alojen yritystoimintaan sekä tarina tilana.

Creative Space -ohjelma tästä
Lisätietoa Dimekestä: www.dimeke.fi, leena.viitanen(at)oulu.fi
Katso myös: www.mindtrek.org

« takaisin